Espanjan kieli -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

Oletko suunnitellut opiskelevasi espanjan kieltä yliopistossa? Suomessa espanjan kieliopintoja tarjotaan Helsingin yliopistossa ja Turun yliopistossa. Myös ulkomailla suoritettavat kieliopinnot yleistyvät entisestään. Espanja on maailman neljänneksi puhutuin kieli ja äidinkielenään sitä puhuu noin 400 miljoonaa ihmistä, joista suurin osa asuu Keski- ja Etelä-Amerikassa, Yhdysvalloissa ja Euroopassa. Espanjan kieli on myös yksi EU:n ja YK:n virallisista kielistä.

Espanjan opiskelu yliopistossa

Kielen opiskelun lisäksi opiskeluaikana tutustutaan espanjalaiseen ja latinalaisamerikkalaiseen elämäntapaan ja kulttuuriin, johon kuuluu tärkeänä osana myös musiikki, tanssi, kirjallisuus ja kuvataide.

Espanjaa opiskellut työelämässä

Työelämään sijoittuminen riippuu pitkälti opintovalinnoista sekä omista kiinnostuksen kohteista. Kieliä yliopistotasolla opiskelleet työskentelevät usein esimerkiksi kielten opettajina, kääntäjinä, tulkkeina tai tutkijoina. Monenlaisia kielten ja kulttuurien tuntemusta vaativia tehtäviä löytyy myös kaupallisella sekä tiedotus- ja matkailualalla. Työelämässä vieraan kielen osaaminen on usein tärkeä kilpailutekijä. Espanjan kielen osaaminen on erityisen tärkeää matkailuun, kulttuuriin ja ulkomaankauppaan liittyvissä työtehtävissä juuri kielen levinneisyyden vuoksi.

espanja