• = Mukana kevään yhteishaussa

Portugali -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

Portugalin kieli

Puhujamääränsä perusteella portugalin kieli maailman kuudenneksi suurin kieli, sillä sitä puhuu yli 200 miljoonaa ihmistä. Suurin osa portugalin kielen puhujista asuu Portugalissa ja Brasiliassa. Portugalin kieli levisi maailmalle siirtomaa-ajalla, jolloin kielestä kehittyi useita kreoleja erityisesti Karibialla, Afrikassa ja Aasiassa. Portugalin päämurteina pidetään euroopanportugalia ja brasilianportugalia. Lisäksi Afrikassa ja Aasiassa on käytössä useita pienempiä murteita kuten angolan portugali.

Suomalaisopiskelijoita opiskelee Portugalissa vuosittain yli 60. Suurin osa suomalaisopiskelijoista saapuu Portugalin korkeakouluihin Erasmus-vaihdon kautta. Portugaliin suuntautuvista harjoitteluohjelmista, opiskelijavaihdosta ja avustuksista saa parhaiten tietoa Kansainvälisen henkilövaihdon keskuksen CIMO:n internet-sivuilta sekä CIMO:n Maailmalle.net -palvelusta.

Portugalin opiskelu Suomessa

Portugalin kieltä voi opiskella suomessa yliopistoissa ja korkeakouluissa. Lisäksi opetusta tarjoavat myös pienemmän oppilaitokset, kuten esimerkiksi erilaiset opistot.

Portugalin kieli