Englanti -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

englantiOpiskele englannin kieltä

Englantia voit opiskella Suomessa yliopistossa sekä avoimessa yliopistossa. Englannin kieli kuuluu humanistiseen tiedekuntaan. Englannin kielen opiskelu yliopistossa tarjoaa mahdollisuuden niin käytännölliseen kuin teoreettiseenkin kielentutkimuksen ja asiantuntijuuden hankkimiseen. Opiskelu koostuu perusopinnoista, aineopinnoista ja erikoistumisopinnoista, jotka vaihtelevat hieman yliopistojen välillä. Yliopistoilla on myös useita erilaisia vaihto-ohjelmia, joiden kautta on mahdollisuus suorittaa osa opinnoista ulkomailla.

Työelämässä

Englantia opiskelleet sijoittuvat työelämään esimerkiksi opettajiksi, kääntäjiksi, tutkijoiksi, tai muihin kielen, viestinnän ja monikulttuurisuuden asiantuntemusta vaativiin tehtäviin.

Englannin kielen opiskelu avoimessa yliopistossa

Englanti on nykyajan kansainvälinen kieli, jota puhutaan lähes kaikkialla maailmassa. Avoimessa yliopistossa voit täydentää opintojasi kätevästi. Opiskelu vaatii kuitenkin pitkäjänteisyyttä ja opiskelujen suunnittelua. Avoimen yliopiston kurssien sisällöt vaihtelevat yliopistoittain.