Lapin yliopisto

paikassa Rovaniemi (+ 3 sijaintia)
Kysy lisätietoja oppilaitoksesta 👍

Lapin yliopisto

Lapin yliopisto – kansainvälinen tiede- ja taideyliopisto

Lapin yliopisto on Euroopan unionin pohjoisin yliopisto. Yhdistämme tiedettä ja taidetta aivan napapiirin tuntumassa Rovaniemellä, Lapin pääkaupungissa. Kaikki tiedekunnat sijaitsevat samalla modernilla kampusalueella. Kestävä kehitys ja ympäristövastuu ovat Lapin yliopistolle tärkeitä: yliopisto on mukana WWF:n Green Office -verkostossa.

Kansainvälisessä yliopistossa opiskelee noin 5000 tutkinto-opiskelijaa ja noin 3800 muita opiskelijoita. Yhteisöllinen, valoisa ilmapiiri tempaa sinutkin mukaan.

Koulutus

Koulutus- ja tutkimusaloja ovat kasvatustieteet, oikeustieteet, taide ja muotoilu, yhteiskuntatieteet sekä pohjoiset ja arktiset kysymykset. Opinnoissasi voit hyödyntää kaikkien tiedekuntiemme ja yhteistyöyliopistojen opetustarjontaa. Lapin yliopiston koulutustarjonnasta löydät myös ainutlaatuisia yliopistotutkintoon johtavia koulutusohjelmia. Tällaisia ovat esimerkiksi matkailututkimuksen koulutusohjelma ja kestävyys- ja luontokasvatuspainotteinen luokanopettajakoulutus.

Koulutamme merkittävän osan Suomen juristeista, sosiaalityöntekijöistä, taideteollisen alan ja matkailualan akateemisesti koulutetuista osaajista sekä kestävyys- ja luontokasvatukseen erikoistuneista luokanopettajista. Yliopistosta valmistuneet opiskelijat työllistyvät hyvin yhteiskunnan ja elinkeinoelämän palvelukseen eri puolille Suomea sekä ulkomaille.

Alueellinen ja kansainvälinen toimija

Yliopistomme tutkimusprofiili kiteytyy arktisen ja pohjoisen muutokseen. Arktinen alue kohtaa globaalien taloudellisten ja poliittisten muutosten sekä ilmaston lämpenemisen vaikutukset erityisen voimakkaasti. Lapin yliopisto tuottaa tieteellisesti tutkittua tietoa pohjoisten alueiden yhteiskunnista, ympäristöstä sekä niiden vuorovaikutuksesta, jotta elämä arktisilla ja pohjoisilla alueilla kukoistaisi tulevaisuudessakin.

Haluatko lisätietoa Lapin yliopiston koulutustarjonnasta?

Löydät lisätietoa Lapin yliopiston koulutustarjonnasta ja opintojen sisällöstä alla olevasta koulutuslistauksesta. Jokaisen koulutusesittelyn yhteydessä sinulla on mahdollisuus lähettää Lapin yliopistolle yhteydenottopyyntö ja saada vastauksia opintojen aloittamiseen liittyviin kysymyksiisi.

Videoesittely

Koulutukset

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää oppilaitoksesta Lapin yliopisto? Täytä yhteystietosi, niin oppilaitos ottaa sinuun yhteyttä.

Yliopistonkatu 8
96300 Rovaniemi