Itsenäiset maisteriohjelmat

Technology Governance and Sustainability (MA)

Pituus
2 vuotta
Opiskelukieli
englanti
Seuraava aloitus
Viimeinen hakuaika
Viimeinen hakuaika: 1.8.2024
Toteutustapa
Lähiopetus
Pituus
2 vuotta
Opiskelukieli
englanti
Seuraava aloitus
Viimeinen hakuaika
Viimeinen hakuaika: 1.8.2024
Toteutustapa
Lähiopetus
Kaipaatko lisätietoja? Kysy lisää 👍

Technology Governance and Sustainability (MA)

rakennuksia, puita ja teitä

Technology Governance and Sustainability on maisteriohjelma, joka on yhtä tulevaisuuteen suuntautunut kuin poikkitieteellinen: talouden ja kehityksen, teknologian ja innovaatioiden vaihtoehtoisista näkökulmista aina kestävään kehitykseen, hallintoon ja julkiseen politiikkaan, jossa kaikki keskeiset komponentit kestävän sosioekonomisen tulevaisuuden näkökulmasta on tarkoituksellisesti yhdistetty.

Opiskelija saa ymmärryksen teknologisista muutoksista ja moderneista teknologioista maailmanlaajuisesti kehityksen keskeisinä vetureina sekä kestävän ja ihmiskeskeisen kehityksen mahdollistajina.

Ohjelma antaa monipuoliset näkökulmat kestävään kehitykseen, innovaatioon ja teknologiaan sekä kehittää valmiuksia kriittiseen ajatteluun ja analysointiin. Koulutus kehittää käytännön taitoja kestävien teknologisten, julkisten ja sosiaalisten innovaatioiden johtamiseen. Valmistuneet voivat työskennellä kestävään kehitykseen ja innovaatioihin keskittyneissä julkissa ja kansainvälisissä organisaatioissa sekä yksityisissä yrityksissä ja yhteisöllisissä organisaatioissa.

Miksi tämä koulutusohjelma?

• Koulutusohjelma tarjoaa vaihtoehdon tavanomaiselle (abstraktille ja universaalille) oppikirjatiedolle realistisemmilla ja relevanteilla näkökulmilla ja käytännön tapaustutkimuksilla.
  • EU näkee digitaalisen muutoksen kestävien muutosten työkaluna lähitulevaisuudessa. Koulutuksessa rakennetaan taitoja ja valmiuksia käyttää digitaalisen muuntumisen työkaluja ja mahdollisuuksia.
  • Ohjelma tarjoaa vierailuja ja vierailevia luennoitsijoita johtavilta virolaisilta ja kansainvälisiltä innovaattoreilta ja visionääreiltä.
  • Koulutusohjelma perustuu tapaustutkimuspohjaiseen opetukseen ja painottaa voimakkaasti harjoittelua ja käytännön kokemuksen kerryttämistä teorian ohella.
  • Virossa oleskelun vähimmäiskesto on yksi vuosi – toinen vuosi on omistettu "Internship & Consulting Lab" ja opinnäytetyön kirjoittamiselle, jota voi tehdä missä päin maailmaa tahansa.
  • Tiedekunnan jäsenet ovat kansainvälisesti arvostettuja ja palkittuja professoreita.
  • Maisteriohjelma kokoaa yhteen tunnetuimpia innovaation ja hallinnon tutkijoita – Carlota Perez, Erik S. Reinert, Wolfgang Drechsler, Jan A. Kregel, Vasilis Kostakis ja muut – jotka tarjoavat opiskelijoille ​​taitoja ymmärtää ja johtaa kestävän kehityksen muutosta, teknisiä muutoksia sekä innovaatioita.

Opintojen rakenne

• Yleiset opinnot - käsittelevät yrittäjyyttä, innovaatioita ja teknologiajohtamista ja sitä, kuinka kasvava keskittyminen kestävään kehitykseen muuttaa ymmärrystämme ja perusperiaatteitamme näistä prosesseista.
  • Perusopinnot - antavat yleiskatsauksen erilaisista lähestymistavoista taloudelliseen kehitykseen ja innovointiin sekä osoittavat talouden pääelementtien - rahoituksen, tuotantopääoman (teknologian), yhteiskuntapoliittisen kehyksen (instituutiot) - väliset vuorovaikutussuhteet ja niiden roolin innovaatioiden edistämisessä ja kestävässä kehityksessä.
  • Erikoistumisopinnot - syventää tietämystä seuraavista aiheista: a) innovaatiot, teknologinen kehitys ja tukeva yhteiskunnallis-institutionaalinen ympäristö; b) näiden näkökohtien hallinta keskittyen kestävyyden muutosten, teknologisen muutoksen ja innovaation johtamiseen ja hallintaan.
  • Vapaavalintainen moduuli - antaa opiskelijoille mahdollisuuden valita aineita tarpeidensa ja mieltymystensä mukaan.
  • Konsultointilaboratorio - harjoittelun aikana opiskelijat soveltavat ohjelmasta hankittua tietoa harjoitteluorganisaation erityisiin haasteisiin ja projekteihin (julkinen, yksityinen tai kansainvälinen) ja laativat raportin, joka auttaa kyseisiä organisaatioita parantamaan ja modernisoimaan johtamis- ja hallintokäytäntöjään.
  • Lopputyö - opiskelijat tekevät akateemista tutkimusta tietystä teknologian hallinnan ja kestävän kehityksen aiheesta ja osoittavat kykynsä systeemiseen lähestymistapaan, tarkoituksenmukaiseen ja järkevään analyysiin sekä tulosten kriittiseen arviointiin.

Uramahdollisuudet

Kyseessä on ainutlaatuinen maisterintutkinto. Ohjelma valmistaa maailmanlaajuisesti haluttuja asiantuntijoita kestävän kehityksen muutosten, teknisten muutosten ja innovaatioiden ymmärtämiseen, johtamiseen ja hallintaan. Valmistuneet voivat löytää tulevaisuuden uran kestävyys- ja innovaatiokeskeisistä julkisista ja kansainvälisistä elimistä sekä yksityisistä yrityksistä ja yhteisöllisistä organisaatioista joko kestävän kehityksen ja innovaatioiden asiantuntijoina, johtajina tai analyytikoina.

Ohjelma tarjoaa myös erinomaiset kilpailukykyiset valmiudet jatkaa akateemista uraasi tutkijana akateemisissa laitoksissa tai jatkaa tohtorintutkintoon. Monet TalTechin omista tutkijoista ja professoreista ovat valmistuneet tästä ainutlaatuisesta maisteriohjelmasta.

Hakeminen

Hakijalla tulee olla vähintään alempi korkeakoulututkinto soveltuvalta alalta. Lisäksi hakijoiden tulee suorittaa GRE General Test-koe, kirjoittaa motivaatiokirje sekä osallistua verkossa suoritettavaan etähaastatteluun.

Hakuaika 1.2.2024-1.8.2024.

Tutkinto / todistus

Master of Arts in Social Sciences (MA)

Kustannukset

3400€/ lukuvuosi

Ota yhteyttä

Haluatko tietää lisää koulutuksesta Technology Governance and Sustainability (MA)? Täytä yhteystietosi, niin oppilaitos ottaa sinuun yhteyttä.