Luo pohja uralle Tallinnan yliopistossa

Julkaistu 9.1.2019 Koulutusliitteessä   TEKSTI: Emma Niemi   KUVA: Tallinnan yliopisto

Aloita kansainvälinen urasi Tallinnan yliopistosta!

Haaveena kansainväliset opinnot?

Monet suomalaisnuoret haaveilevat kansainvälisestä urasta, ja ajatus opinnoista ulkomailla houkuttelee. Tallinnan yliopisto on tunnettu kansainvälisyydestään. Yliopisto toivottaa joka vuosi tervetulleeksi 750 opiskelijaa eri puolilta maailmaa. Yhteensä opiskelijoita on noin 8000, joten kansainväliset opiskelijat muodostavat miltei kymmenesosan kaikista opiskelijoista.

Tallinnan yliopisto ei hehkuta opetustaan perusteetta. QS World University Rankings® sijoitti Tallinnan yliopiston maailman yliopistojen kärkikastiin vuoden 2019 listauksessa – yliopisto kuuluu seitsemään parhaimpaan prosenttiin.

– Tallinnan yliopisto on jatkuvasti kehittyvä ja moderni yliopisto, kuvailee QS Ranking.

Vuosittaisen ranking-listan julkaisee Quacquarelli Symonds (QS), arvostettu toimija koulutusalalla.

– Opiskelijamme arvostavat ammattitaitoisen ja akateemisen ilmapiirin ohella lämmintä, avointa ja ystävällistä fiilistä, kertoo Tallinnan yliopiston viestintävastaava Marili Anso.

Tallinnan yliopiston School of Governance, Law and Society tarjoaa kuusi koulutusohjelmaa, joiden opiskelukielenä on englanti. Seuraava hakuaika koulutuksiin on nyt tammikuussa.

Alemmat korkeakoulututkinnot (Bachelor’s Studies):

• Liberal Arts in Social Sciences
  • Law
  • Politics and Governance

Ylemmät korkeakoulututkinnot (Master’s Studies):

• International Relations
  • Social Entrepreneurship
  • Human Rights in the Digital Society

Helsingin kampus tarjoaa lakiopintoja

Jos ajatus ulkomaille muutosta tuntuu liian isolta palalta nieltäväksi, löytyy mahdollisuus kansainvälisiin opintoihin myös lähempää: voit opiskella lakia Tallinnan yliopiston Helsingin kampuksella, jossa opiskelijoita on noin 170. Opinnot kestävät kolme vuotta ja ne suoritetaan englanniksi. Opetukseen sisältyy moduuli, jossa syvennytään Suomen lakiin.

– On hyvä, että lakiopetus on englanninkielistä – suomalaiset yliopistot eivät tarjoa tätä mahdollisuutta. Tämä tekee Tallinnan yliopistosta erityisen. Ajattelin suorittaa maisteritutkintoni ulkomailla, ja opinnot ovat antaneet minulle erinomaisen pohjan jatkoa varten. Keskityn opinnoissani eurooppalaiseen lakiin, joten työmahdollisuuteni tulevaisuudessa ovat hyvät. Arvostan Tallinnan yliopiston lähestymistapaa opintoihin, sanoo Helsingin kampuksella opiskellut Maj-Lis Pelli.

– Suomalaisille opiskelijoille Helsingissä opiskelu on luonnollinen valinta. Opintojen ohella on mahdollista tehdä töitä, sillä opetusta on torstaista lauantaihin, sanoo Marili Anso.

Hakuprosessia on turha pelätä

Miten Tallinnan yliopiston opintolinjoille sitten voi hakea? Tallinnan yliopiston sivuilta löytyy selkeät ohjeet siitä, miten hakuprosessi etenee.

– Hakeminen on tehty mahdollisimman helpoksi. Valitse ensin sinua kiinnostava ohjelma. Tarkista sitten, mitä vaatimuksia opintotasolle (Bachelor/Master) on. Varmista vielä lopuksi, mitä vaatimuksia juuri kyseiseen tutkinto-ohjelmaan on, Marili opastaa.

– Jos hakemuksesi ja siihen liittyvät asiat ovat kunnossa, sinut kutsutaan Skypen välityksellä tehtävään haastatteluun. Mikäli haastattelu sujuu hyvin, sinua opastetaan jatkotoimenpiteissä. Jos sinulle näytetään vihreää valoa, saat hakusysteemin kautta ilmoituksen hyväksynnästä, Marili kertoo.

Mainokset