Kuvataideakatemian pääsyvaatimukset

02 heinä 2013
KYSYMYS
Voiko Kuvataideakatemiaan päästä peruskoulupohjalta? Olen opiskellut vuoden ammattikoulussa sekä vuoden taidekurssin. Kaikki vapaa-aikani kuluu taiteen parissa ja olen keväällä pitämässä näyttelyn Helsingissä.

Vastaus

02 heinä 2013

Kuvataiteen kandidaatin ja maisterin tutkintoa suorittamaan voidaan hyväksyä hakija, joka osoittaa kuvataiteellista lahjakkuutta ja jolla on soveltuva koulutus.

Soveltuva koulutus on yliopistolain mukaan hakijalla, joka on suorittanut ylioppilastutkinnon, ammattikorkeakoulututkinnon, ammatillisen korkea-asteen tutkinnon, ammatillisen opistoasteen tutkinnon, vähintään kolmevuotisen ammatillisen tutkinnon, ulkomaisen koulutuksen, joka asianomaisessa maassa antaa kelpoisuudenvastaaviin yliopisto-opintoihin tai jolla yliopisto toteaa muutoin olevan opintoja varten riittävät tiedot ja valmiudet.

Valitettavasti siis pelkkä peruskoulun pohjalta et voi hakea suorittamaan kandi- tai masteriopintoja kuvataideakatemiaan.

Tilaa uutiskirje
Tilaa uutiskirjeemme ja pysy kärryillä! Saat mm. tietoa hakuajoista ja vinkkejä opiskelupaikan valintaan.
Näin sivustomme toimii
NÄIN SIVUSTOMME TOIMII