Yrittäjyys -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

Opiskele yrittäjäksi

Yrittäjäksi voi ryhtyä lähes kuka tahansa, mutta tullakseen yrittäjäksi on oltava hyvä liikeidea, ammattiosaamista, liiketoimiosaamista sekä tuntemusta kyseisestä toimialasta ja kilpailutilanteesta.Tarvittavan koulutuksen määrää yrittäjäksi aikovalle ei ole säädetty, mutta mitä enemmän koulutusta ja tietoa hänellä on sitä paremmat mahdollisuudet hänellä on menestyä niin kotimaassa kuin kansainvälisestikin.

Yrittäjänä työelämässä

Yrittäjällä ei ole kiinteää kuukausipalkkaa ja hän toimii erilaisen sosiaali- ja eläketurvan alaisuudessa kuin palkansaaja. Yrittäjä kantaa riskin ja vastuun henkilökohtaisesti, joka vaatii yrittäjältä hyvää riskinotto- ja sietokykyä.

Yrittäminen tarjoaa riskien lisäksi myös mahdollisuuksia toteuttaa omia unelmiaan ja määrätä itse tekemisisiään. Riskin vastapainoksi yrityksen menestyminen voi tarjota huomattavasti palkansaajaa suuremmat tulot. Yleisesti yrittäjät tekevät pidempiä työpäiviä kuin palkansaajat, mutta ovat työhönsä tyytyväisempiä.

Rahoituksen myötä yrittäjä voi menettää päätösvallan ja joutua työntekijän asemaan kantamastaan riskistä huolimatta. Rahoituksen on tarkoitus tarjota käyttöpääomaa, jolla katetaan yrityksen alkuvaiheen negatiivinen kassavirta. Usein käytetty työkalu yrityksen perustamisessa ja erityisesti rahoitusta haettaessa on liiketoimintasuunnitelma ja siihen liittyvät yrityslaskelmat.

yrittäjyys