Kysymyksiä ja vastauksia

Täällä voit lukea kysymyksiä ja vastauksia opiskelun eri aloilta. Toivomme, että osiosta muodostuu arvokas tietopohja sinulle, jolla on kysymyksiä tai muita ajatuksia peruskoulun jälkeiseen kouluttautumiseen liittyen!

Etsi

Aihealue

Kysymyksiä

Viimeisimmät kysymykset ja vastaukset

Yliopiston ilmaiset verkkotutkinnot
Löytyykö mistään yliopistokoulutusta jonka voi tehdä kotona tietokoneella ja ei maksa mitään?

Moikka!

Kiitos kysymyksestäsi. Meidän sivuiltamme ei ainakaan katsomani mukaan valitettavasti löytynyt ilmaista verkkototeutusta yliopistotutkintoihin. Monimuotototeutukselle löytyi yksi ilmainen kandidaatin tutkinto varhaiskasvatuksesta. Monet tutkinnot, joissa on mahdollisuus opiskella täysin etänä ovat kansainvälisen yliopiston toteuttamia, jonka vuoksi ne sisältävät lukukausimaksuja.

Lähiopetuksen sekä verkko-opetuksen määrä vaihtelee tutkinnosta sekä oppilaitoksesta riippuen. Joillain kursseilla vaaditaan läsnäoloa enemmän kuin taas toisilla. Nykyään opiskelu on myös siirtynyt enemmän verkon puolelle ja joissain oppilaitoksissa on mahdollista katsoa joitain luentoja jälkeenpäin verkossa, mutta sivuiltamme ei löydy koko tutkintoa, jonka voisi suorittaa täysin verkon välityksellä ilmaiseksi.

Mukavaa kesää!

Ystävällisin terveisin

Avoimen yliopiston opinnot
Hei! Käyn tällä hetkellä lukion aikuislinjaa. Olen käynyt melkein lukion loppuun ja osan aineista olen käynyt jo kirjoittamassa. Kuitenkin viime syksynä minulta keskeytyi terveydellisistä syistä muutamia pakollisia kursseja jotka vaikuttavat tänä keväällä valmistunko ylioppilaaksi. Jos kurssit haluaisin suorittaa niin joutuisin odottaa syksyyn asti jotta keskeytyneet kurssit tulisivat uudelleen kurssitarjottimelle ja suorittaisin ne toisen kerran. Valmistuminen viivästyisi ja vasta vuoden päästä keväällä saisin valkolakin. Mietin olisiko se mahdollista jos menen opiskelemaan avoimeen yliopistoon ja sitten siellä suorittaisin opintoja sen verran, että voisin hakea avoimen väylän kautta yliopistoon tutkinto opiskelijaksi. Onko tämä mahdollista vaikka minulta ei löydy toisen asteen tutkintoa?

Hei,

Avoimeen yliopistoon ei ole pohjakoulutusvaatimuksia, joten ei pitäisi olla mitään estettä hakea ja suorittaa opintoja samalla kun käyt lukion loppuun.

Onnea opintoihisi!

Ystävällisin terveisin,

Biologian opiskelu
Hei,

Voinko hakea lukemaan biologiaa ilman yo-todistusta, minulla on 3 vuotinen artesaanikoulutus takana? Kiitos kovasti etukäteen vastauksesta!

Hei!

Kiitos viestistäsi. Voit hakea opiskelemaan biologiaa pääsykokeiden kautta. Biologiaa voi Suomessa opiskella neljässä yliopistossa. Yliopistoissa on käytössä yhteisvalintaperiaate, eli niihin haetaan yhteisvalinnassa samalla pääsykokeella. Biologian valintakokeista ja todistusvalinnoista voit lukea lisätietoa täältä ja biologian koulutuksia voit selailla lisää täältä.

Ystävällisin terveisin

Näyttää 1-3 kysymystä 89 tuloksesta