paikassa Riika
Kysy lisätietoja oppilaitoksesta 👍

Opiskele lääkäriksi tai hammaslääkäriksi Latviassa

Opiskele lääkäriksi tai hammaslääkäriksi Riga Stradins Universityssä. Yliopisto sijaitsee Riiassa, joka on Latvian pääkaupunki ja jossa on noin 750 000 asukasta. Riika sijaitsee Itämeren rannikolla ja siellä on yksi Euroopan kauneimmista vanhoista kaupunginosista.

RSU: lla on hyvä maine ja se tarjoaa vankan lääketieteellisen koulutuksen moderneissa tiloissa huippuluokan tekniikalla! Koulutuksissa yhdistyvät teoreettinen opetus ja korkea käytäntö, joten olet hyvin valmistautunut työelämään opintojesi päätyttyä. Riian Stradinsin yliopisto on suosittu valinta kansainvälisille opiskelijoille, osittain koulutuksen korkean laadun vuoksi, mutta myös lukukausimaksujen edullisen hinnan vuoksi!

Riga Stradins Universityn koulutusohjelmat

• Opiskele lääkäriksi (Medical Doctor ”MD”) - 6 vuotta
  • Opiskele hammaslääkäriksi (Doctor of Dental Surgery "DDS") - 5 vuotta

Hakuprosessi ja kelpoisuus

Riga Stradins Universityssä ei järjestetä pääsykokeita, vaan pääsyvaatimukset perustuvat arvosanoihin ja aiemmin opiskelemiisi kursseihin.  Sisäänpääsyyn vaaditaan hyviä arvosanoja luonnontieteistä ja englannin kielestä. Luonnontieteiden korkeilla arvosanoilla on enemmän painoarvoa kuin hyvällä keskiarvolla. Lisäksi Yliopisto pyytää hakijoilta suosittelijoita ja motivaatiokirjeitä.

Opiskelijaelämä

Riika on tunnettu opiskelijaelämästään, ja Riikaan saapuu kansainvälisiä opiskelijoita eri puolilta maailmaa. Yliopiston kampuksilla paljon klubeja, joihin voit liittyä. Yliopisto järjestää paljon toimintaa myös koulupäivän jälkeen. Urheilusta kiinnostuneet voivat liittyä koulun koripallojoukkueeseen, cheerleading -joukkueeseen tai pelata tennistä. Riika on täynnä kivoja baareja, viihtyisiä kahviloita ja suosittuja yökerhoja, joiden hinnat sopivat opiskelijabudjettiin. Opiskelijana Riiassa sinulla ei ole koskaan tylsää!

Kiinnostuitko opiskelusta Riga Stradins Universityssä?

Jos kiinnostuit opiskelusta ja haluaisit kuulla lisää tai kaipaat apua hakemisessa, voit lähettää meille yhteydenottopyynnön.

Videoesittely

Hakeminen

Toimimme yhteistyössä joidenkin ulkomaisten oppilaitosten kanssa ja autamme sinua maksutta niihin opiskelemaan hakemisessa. Ota meihin yhteyttä ja kysy lisää!

Lukuvuosi

Aloituspäivät 2023

• Syyslukukausi: 28. elokuuta (2023)
  • Kevätlukukausi: 5. helmikuuta (2024)

Kurssimaksut

Kurssimaksut 2023

Yleislääketiede (6 vuotta)

• Hinta on 12 500 EUR / lukuvuosi

Hammaslääkäri (5 vuotta)

• Vuosien 1–2 hinta on 14 000 EUR/ lukuvuosi
  • Vuosien 3–5 hinta on 15 000 EUR/ lukuvuosi

Nämä ovat Riga Stradins Universityn maksuja. Me autamme sinua hakuprosessissa maksutta.

Asuminen

Riga Stradins University tarjoaa majoitusta koulun kaupungin hostelleissa, jotka sijaitsevat kahdessa eri paikassa. Hostellimajoitus on suosittu vaihtoehto erityisesti kansainvälisten opiskelijoiden keskuudessa.

Pidempään opiskelleet usein vuokraavat asuntoa esimerkiksi yhdessä luokkatoverien kanssa.

Koulutukset

Koulutukset Paikkakunta
Hammaslääkäri | Doctor of Dental Surgery (DDS) Riika
Lääkäri | Medical Doctor (MD) Riika

Request information

Are you interested in studying abroad? Send us an email, and we will help you! :)

reCAPTCHA logo Tämä sivusto on suojattu reCAPTCHA:lla, ja Googlen tietosuojakäytäntö ja käyttöehdot ovat voimassa.

16 Dzirciema Street
Riika