Liikunta / Urheilu -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

liikuntakoulutus

Liikunta ja urheilu ovat laajoja aihealueita opiskelumaailmassa ja mahdollisia koulutussuuntauksia löytyy lukuisia. Kaikille koulutuksille yhteistä on vaatimus mielenkiinnosta liikuntaa ja terveydenhuoltoa kohtaan.

Esimerkiksi tanssinopettajan koulutusohjelmasta valmistuu etupäässä tanssinopettajia, mutta myös koulutusohjelman sisällä voit suuntautumia esimerkiksi klassiseen balettiin, nyky- ja jazztanssiin, showtanssiin, kansantanssiin sekä kilpa- ja seuratanssiin.

Liikunta- ja urheilukoulutuksia yliopistossa tai korkeakoulussa

Yliopistossa voit liikunnan ja urheilun alalla opiskella mm. liikuntalääketiedettä, liikuntapedagogiikkaa, fysioterapiaa, liikunnan yhteiskuntatieteitä tai tanssinopettajan maisteriohjelmaan. Lue huolellisesti erti tutkintojen vaatimukset. Esimerkiksi fysioterapiasta kiinnostunut voi hakeutua fysioterapian pääaineopintoihin tai terveystieteiden opettajan opintoihin - pääsyvaatimuksena opintoihin on fysioterapeutin tai lääkintävoimistelijan tutkinto.

Opiskele liikuntaa ja urheilua ulkomailla

Yleinen tapa liikunnan ulkomailla opiskeluun on opiskelijavaihto. Vaihtoon voi päästä oman yliopiston tai korkeakoulun opiskelijavaihto-ohjelmien kautta tai hankkimalla vaihto-opiskelupaikkansa itse. Suomalaiset yliopistot ja korkeakoulut osallistuvat moniin erilaisiin vaihto-ohjelmiin, joiden lisäksi niillä saattaa olla omia vaihtosopimuksia. Jos olet kiinnostunut suorittamaan koko liikunta-alan tutkintosi ulkomailla, kannattaa sinun ottaa yhteyttä suoraan kiinnostuksesi kohteena olevaan kouluun saadaksesi kaikki tarvittavat tiedot.

Onnea liikunnan ja urheilun opintoihisi!

liikuntakoulutus