paikassa Helsinki

Taideyliopiston Kuvataideakatemia

Tarjoamme korkeatasoista opetusta kuvanveistossa, maalaustaiteessa, taidegrafiikassa ja tila-aikataiteessa, joka jakautuu liikkuvaan kuvaan, paikka- ja tilannesidonnaiseen taiteeseen ja valokuvataiteeseen. Meillä voit opiskella myös nykytaiteen historian ja teorian kandidaattiohjelmassa sekä Praxis – taiteen ja esittämiskäytäntöjen maisteriohjelmassa.

Olemme uranuurtajia taiteellisen tutkimuksen saralla. Tutkimus ja opetus ovat tiiviissä vuorovaikutuksessa, ja tutkimus ymmärretään nykytaiteen lähtökohtana. Kuvataiteen tohtoriopinnot antavat valmiudet itsenäiseen taiteellisen tutkimuksen tekemiseen.

Opintojen ytimessä ovat yksilöllisyyttä ja valinnanvapautta korostava opetusohjelma, opettajien ja opiskelijoiden kohtaamiset ja henkilökohtainen ohjaus. Rohkaisemme opiskelijoita löytämään omat vahvuutensa, ilmaisukeinonsa ja kiinnostuksen kohteensa kuvataiteen alueella.

Opettajamme ovat tunnustettuja kuvataiteilijoita ja eri taiteen alojen asiantuntijoita. Taiteellinen toiminta on osa opetusta ja tarjoaa opiskelijoille kohtaamisia taidekentän ja yleisön kanssa.

Lähde: Opintopolku

Koulutukset

Koulutukset Paikkakunta
Kuvataide Helsinki