...

Kauppatieteet -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

kauppatiede

Kauppatieteiden opiskelu korkeakoulussa

Kauppatieteisiin lasketaan useimmat kauppakorkeakouluissa tai yliopistojen kauppatieteellisissä yksiköissä opetettavat aineet. Näitä ovat liiketaloustieteet sekä yleiset taloustieteet. Kauppatieteiden tumiyytkimukselle ja opetukselle leimallista on sen kansainvälisyys. Suuri osa tutkimuksista julkaistaan nykyään englannin kielellä ja myös yliopistollisena oppimateriaalina käytetään paljon englanninkielistä kirjallisuutta.

kauppatiede

Liiketaloustieteet

• Johtaminen ja organisaatiot
  • Kansainvälinen liiketoiminta
  • Laskentatoimi
  • Logistiikka
  • Markkinointi
  • Rahoitus
  • Talousoikeus
  • Tuotantotalous
  • Yrittäjyys

Yleiset taloustieteet

• Kansantaloustiede
  • Talousmaantiede
  • Talousmatematiikka
  • Taloussosiologia
  • Tietojärjestelmätiede
  • Yritysjuridiikka

Opiskelu ulkomailla

Monet kaupallisen alan opiskelijat haluavat myös opiskella ulkomailla, jolloin yleisin tapa on opiskelijavaihto. Vaihtoon voi päästä opiskelijavaihto-ohjelmien kautta tai hankkimalla vaihto-opiskelupaikkansa itse. Useat Suomalaiset oppilaitokset osallistuvat moniin erilaisiin vaihto-ohjelmiin, joiden lisäksi niillä saattaa olla omia vaihtosopimuksia.

Vai oletko kenties kiinnostunut suorittamaan koko kaupallisen alan koulutuksen ulkomailla? Tuhannet suomalaiset suorittavat tutkintoaan ulkomailla, etkä siis ole yksin miettiessäsi tätä mahdollisuutta. Sinun kannattaakin tätä vaihtoehtoa pohtiessasi ottaa yhteyttä suoraan kiinnostuksesi kohteena olevaan kouluun saadaksesi kaikki tarvittavat tiedot.

Lisätietoa

Kauppatieteiden alakategorioihin olemme keränneet tarkempaa tietoa tietyistä kaupallisen alan suuntautumisvaihtoehdoista. Voit siis lukea lisää aiheista johtaminen, organisaatiot, henkilöstö, kansainvälinen liiketoiminta, rahoitus, taloushallinto ja laskentatoimi sekä yrittäjyys klikkaamalla kyseistä kategoriaa. Onnea kaupallisen alan opintoihisi!