• = Mukana kevään yhteishaussa
...

Yhteiskuntatiede -aiheisista koulutuksista lisätietoa alla:

Yhteiskuntatiede tarjoaa useita valintamahdollisuuksia opintoihin ja ammatinvalintaan liittyen. Yhteiskuntatieteissä tutkitaan yhteiskuntaa eri näkökulmista ja opiskelija voi suuntautua esimerkiksi poliittisiin, taloudellisiin tai sosiaalisiin kysymyksiin. Suuntautumisesta riippumatta yhteiskuntatieteilijät ovat koulututtuja etsimään ja analysoimaan tärkeiden päätösten takana olevaa informaatiota.

Yhteiskuntatieteiden opiskelu yliopistoissa

Yhteiskuntatieteiden koulutusalalla on laaja ja monipuolinen oppiaineiden valikoima. Pääaineen ohella sivuaineet vaikuttavat usein siihen, millaiseen työhön alalta valmistunut sijoittuu.

Esimerkiksi valtio-oppia pääaineena lukenut voi päätyä toimittajaksi, jos sivuaineena on tiedotusoppi, tai tuotantoelämän palvelukseen, jos sivuaineena on liiketaloustiede tai kauppa- ja siviilioikeus. Koulutusta annetaan kaikissa maamme yliopistoissa.

• Aluetiede, yhteiskuntamaantiede ja ympäristöpolitiikka
  • Filosofia
  • Hallintotieteet
  • Kansantaloustiede
  • Kehitysmaatutkimus
  • Kulttuuripolitiikka ja naistutkimus
  • Kunnallisala
  • Matkailuala
  • Poliittinen historia sekä talous- ja sosiaalihistoria
  • Sosiaalitieteet
  • Tilastotiede
  • Valtio-oppi ja kansainväliset suhteet
  • Viestintä

Huomioithan että tutkintonimikkeet voivat vaihdella pääaineen ja koulutusohjelman mukaan.

yhteiskuntatiede